Symptomer – eller “bare” følelser?



Nu er det en uge siden, jeg var hos min læge. Vi blev ret hurtige enige om, at jeg skal fortsætte på den dosis medicin, jeg får nu, et godt stykke tid endnu.

Dagen før, jeg havde tid hos min læge, havde jeg mange smerter, “ved-siden-af-mig-selv følelsen” og “Åh-Åh fornemmelsen”.

“Ved-siden-af-mig-selv følelsen” er lidt svær at forklare. Det er som om, jeg hele tiden er et skridt bagud – som om ting foregår i en sløv tåge. Det er en ubehagelig følelse at være i og den bliver kun værre, når jeg er træt. Jeg kan gå med denne følelse en hel dag, men for det meste er den heldigvis forsvundet næste dag.

“Åh-Åh fornemmelsen” er en fornemmelse, der opstår i mig, når jeg tror, “at nu vender det hele bare tilbage igen og det bliver aldrig bedre”. Denne fornemmelse vare heldigvis ikke så længe mere. Den vare nok max. et kvarter.

I weekenden op til mit lægebesøg havde jeg også været meget grådlabil.

Jeg ved jo ikke om disse følelser og fornemmelser kommer pga. min nedtrapning i medicin eller om de ville være kommet, selvom jeg ikke havde ændret på min medicin?!?

Faktum er nemlig, at jeg også kunne have disse fornemmelser og følelser, før jeg startede min nedtrapning!!

Samtidig snakker jeg jo også ret åbent om denne nedtrapning og folk spørger mig, hvordan det går. På den måde kommer der gang i nogle snakke om følelser og fornemmelser og så finder jeg ud af, at folk, der aldrig har taget antidepressiv medicin, kan have de samme følelser og fornemmelser i deres krop, som jeg har i min, og som én sagde til mig: “jeg græd da også i weekenden”.

Det er altså meget tankevækkende og informativt for mig at finde ud af.

Det er nærliggende at tro, at det ikke er alt, der er symptomer!

Det kan være, at det “bare” er helt normale følelser!

LIGE NU – hvor jeg har været på lavere dosis i 27 dage – har jeg det nøjagtigt, som jeg havde det, før jeg startede på nedtrapningen. Det vil sige, at jeg nu tænker, at min krop er blevet fortrolig med den lavere dosis medicin…. men….for at være HELT sikker, bliver jeg på denne dosis – i hvert fald – nok et par måneder endnu.

Hvad har der så været af symptomer??

Jeg tænker, at den svimmelhed jeg havde i en hel uge helt klart har været et symptom. Hvorfor skulle jeg ellers rende rundt og være svimmel en HEL uge??

Med hensyn til mine smerter så har de jo også fyldt ret meget………….men………… det gør de nu med jævne mellemrum, så jeg tænker ikke, at det er et symptom.

Det er i hvert fald helt sikkert, at jeg vil blive ved med at være lige så åben omkring det her emne, som jeg har været indtil nu – for DET HJÆLPER!!